قابل توجه کلیه کاربران اینترنت (اساتید، کارکنان و دانشجویان)

دستورالعمل استفاده از اکانتینگ اینترنت

۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۵۶ کد خبر : ۵۷۸۱ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۹۳۳

‌ با توجه به تخصیص حساب کاربری به تمامی کاربران اینترنت از تاریخ ۹۵/۰۳/۲۹ دسترسی به اینترنت صرفاً با اکانت اختصاصی امکانپذیر خواهد بود.

- اکانت اساتید: نام کاربری، کد استاد (کد ورود به سامانه وب سیدا) و کلمه عبور، شماره شناسنامه می باشد.

- اکانت دانشجویان: نام کاربری، شماره دانشجویی و کلمه عبور، شماره شناسنامه می باشد.

- اکانت کارکنان: نام کاربری، کد ملی و کلمه عبور، شماره شناسنامه می باشد.

به منظور دسترسی به اینترنت، ابتدا می بایست مرورگر دستگاه (کامپوتر، لپ تاپ، موبایل و..) را باز نموده و سپس در پنجره نمایش داده شده، نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید و پس از احراز هویت نسبت به فعالیت اینترنتی خود اقدام نمایید. لازم به ذکر است استفاده از یک اکانت در بیشتر از دو دستگاه به صورت همزمان امکانپذیر نیست.

همچنین در صورتی که وب سایت پیش فرض مرورگر، یک سایت https مانند google.com و یا ... باشد ممکن است صفحه مربوط به نام کاربری و کلمه عبور نمایش داده نشود. به منظور رفع دائمی این مشکل، وب سایت پیش فرض مرورگر خود را بر روی یک سایت http مانند srbiau.ac.ir و یا ... تنظیم نمایید و برای راهکار موقت، پس از باز کردن مرورگر، در خط آدرس آن، عنوان یک سایت http مانند srbiau.ac.ir و یا ... را وارد کرده و پس از تایید، صفحه مربوط به نام کاربری و کلمه عبور را خواهید دید.

به منظور دسترسی به مشخصات اکانت خود و مشاهده جزئیات آن (تغییر کلمه عبور، نوع سرویس، میزان استفاده از اینترنت و...) به آدرس myaccount.info رفته و با نام کاربری و کلمه عبور خود وارد شوید. لازم به ذکر است دسترسی به آدرس فوق صرفاً از شبکه داخلی دانشگاه امکانپذیر است.

با توجه به اینکه مسئولیت نگهداری اکانت هر کاربر بر عهده وی می باشد، لازم است پس از اولین ورود نسبت به تغییر کلمه عبور از طریق آدرس myaccount.info اقدام نموده و پس از اتمام کار اینترنتی، از اکانت خود خارج شوید. به این منظور به آدرس srbiaulogin.net رفته و دکمه log off را کلیک نمایید.


۹ رای